Waga produktu: 1.25 kg
Realizacja zamówienia: 72 godzin
Producent: Rebel

Kowale Losu – oczami Niedzielnego Gracza

 

Aaaaa!!!

 
Tak, to jest komentarz do gry 

 

Kowale Losu to bardzo przyjemna gra, która po rozpracowaniu zasad zajmuje stosunkowo niedużo czasu, bo ok. 30 minut. Na pudełku napisano 45, ale raczej przy 4 graczach i zastanawianiu się nad ruchem. 

 

Tytuł ten równie dobrze pracuje przy 2 osobach, jak i przy maksymalnej liczbie - 4. Chociaż przyznam, że im więcej osób tym fajniej się gra. Dochodzi bowiem element większego zaskoczenia, ale i rywalizacji. 

 

Każdy gracz gra na swoje konto, starając się zebrać jak najwięcej punktów. Negatywnej interakcji nie jest za dużo, ale występuje (umiejętności na kartach) i można z niej skorzystać. Osoby lubiące tę formę rozgrywki nie będą jednak miały dużego pola do popisu. 

 

Zasady są dość łatwe i można je streścić następująco: rzucamy kośćmi i za uzyskane zasoby (złoto, słońce, księżyc) wykupujemy karty, albo ścianki kości. Można mając odpowiednią ilość promieni słońca (dwa) wykonać dwie akcje kupowania (opcja 1, albo 2). Po tym przychodzi tura kolejnego gracza. 

 

Jest to jednak spore uproszczenie, trzeba wziąć bowiem pod uwagę ilość kart na stole (sumarycznie 96) – z czego każda daje umiejętność bądź efekt jednorazowy, do tego jeszcze same kości i ich ścianki. Gra trwa w zależności od ilości graczy – przy 2 i 4 osobach 10 tur, przy 3 jest to 9 tur. Wygrywa osoba z największą ilością punktów zwycięstwa (zbierane z kart, wyrzucane z kości, ale i wykupowane - karta Młot kowala). 

 

Ostatnio zagraliśmy 2 rozgrywki pod rząd i obie były zupełnie różne. Jedna szalona pod względem zbierania punktów i tego, co się działo na stole – wymiana ścianek, znikające szybko karty. Druga zaś była spokojna, ale minęła tak szybko, że sami byliśmy zaskoczeni. 

 

Gra oznaczona od 10 lat i z tym bym się zgodziła – sporo elementów na jakich można się skupić. 

 

Reasumując: polecam. Do gry dla siebie, ale i na prezent. Przy czym jeśli prezent ten jest dla osoby mało grającej najlepiej byłoby zagrać z nią przynajmniej raz. Gra wciąga, ale uczenie się jej z instrukcji może nieco zabić przyjemność. 

 

– ekstra wydana, wizualnie super, rozgrywka też przyjemna, do tego ogrom komponentów. 

 

Zaś owe „Aaaaa!!!” ze wsepu należy interpretować jako:

  
- przyjemna rozgrywka
- taaaaaakie ładne wykonanie gry
- fajnie przemyślne kostki z wymiennymi ścinkami – ciekawa innowacja
- tyyyyle komponentów
- miejsce na ścianki w kopercie – cały czas na swoim miejscu i nie latają po pudełku
- wytłoczka na elementy – sensowna.

 
Ale też:
-instrukcja mogłaby być nieco jaśniej opisana

 
Jedno Aaaaa!!!, a tyle znaczeń 

 

Tekst przygotowała Ewa, nasz niedzielny gracz ;) 

  

Podstawowe informacje

Liczba graczy:  2 - 4 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 40  minut
Waga: ok. 1,9 kg
Złożoność: 1,25 / 5
Wydawnictwo: Rebel
Projektant: Régis Bonnessée  
Wydanie: polskie
Pasujące koszulki: 

 56x87 - Standard American - 96 szt.

 

Zawartość pudełka:

  • instrukcja
  • koperta na planszę świątyni
  • plansza wysp
  • 4 plansze bohaterów
  • 20 kolorowych znaczników zasobów
  • 8 żetonów "100"
  • fundamenty - pudełko wraz z plastikową wkładką
  • 4 pionki bohaterów
  • karta pomocy bohatera
  • plansza świątyni
  • 108 ścianek kości (60 dla świątyni, 48 dla boskich kości)
  • 8 boskich kości (4 jasne i 4 ciemne)
  • znacznik pierwszego gracza
  • znacznik rundy
  • 96 kart heroicznych czynów (24 zestawy po 4 identyczne karty)
  • 8 jednorazowych żetonów (4 cerbery, 4 trytony)
  • 4 żetony młotów
  • 4 płytki skrzyń

 


Przydatne linki:

Polecamy

I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych, porównywarka cen, gry planszowe, RPG, karciane, kolekcjonerskie, figurkowe i bitewne